Σύμφωνα με την έρευνα του Lindstrom (2009), εάν συνδυάσετε μια εικόνα με ένα κοινό άρωμα, αυτή γίνεται καλύτερα αντιληπτή και μένει στο νου των ανθρώπων.

Ο Osterberg (2008) υποστήριξε ότι το άρωμα μπορεί να έχει ισχυρό αντίκτυπο στην ατμόσφαιρα, τη διάθεση και τη συμπεριφορά, αλλά για να είναι αποτελεσματικό, πρέπει να συνδέεται σαφώς με την υπηρεσία, την κατάσταση ή τον χώρο. Εξετάζοντας τις παρακάτω δηλώσεις, το άρωμα επηρεάζει τους ανθρώπους. Αλλά έχει επιρροή μόνο όταν οι άνθρωποι μπορούν να ανακαλέσουν ένα συγκεκριμένο αντικείμενο σε συνδυασμό με το συγκεκριμένο άρωμα.

Ο κλάδος του αρωματικού μάρκετινγκ και η έρευνα που το υποστηρίζει, αξιώνει πολλά ενδιαφέροντα αποτελέσματα για τους επαγγελματίες του μαρκετινγκ. Μια μελέτη υποστηρίζει ότι το 84% των ανθρώπων ήταν πιο πιθανό να αγοράσουν παπούτσια (σε αυτήν την έρευνα) ή να τους αρέσουν περισσότερο, σε ένα δωμάτιο με άρωμα. Βρέθηκαν θετικά αποτελέσματα αλληλεπίδρασης στην αγοραστική συμπεριφορά, την ευχαρίστηση και την ικανοποίηση όταν το άρωμα και η μουσική συνδυάστηκαν μεταξύ τους.

Όταν τόσο το άρωμα όσο και η μουσική είχαν είτε χαμηλή διέγερση είτε υψηλή διέγερση. Ο Spangenberg (2005) διαπίστωσε επίσης ότι όταν η μουσική και το άρωμα ήταν σε συμφωνία (χριστουγεννιάτικη μουσική και μυρωδιές Χριστουγέννων), αυτό οδήγησε σε υψηλότερες αξιολογήσεις για το περιβάλλον λιανικής. Ο Hirsch (1995) απέδειξε σε ένα καζίνο ότι ένα ευχάριστο άρωμα είχε 45% περισσότερα έσοδα από αντίστοιχες περιοχές κουλοχέρηδων χωρίς άρωμα. Ενδιαφέροντα στοιχεία για την όσφρηση και τις μυρωδιές.

Υπάρχουν αρκετά στοιχεία που αποδεικνύουν ότι η εμπειρία του πελάτη είναι η πιο σημαντική αλλαγή  για την επιχειρηματική επιτυχία. Μια μελέτη του Walker το 2013 προέβλεψε ότι μέχρι το έτος 2020, η εμπειρία των πελατών θα ξεπεράσει την τιμή και το προϊόν ως το βασικό στοιχείο διαφοροποίησης της επωνυμίας. Μια άλλη μελέτη του 2015 από την Synchrony Financial, η οποία εξέτασε περισσότερους από 1000 αγοραστές, αποκάλυψε ότι περισσότεροι από τους μισούς αγοραστές λένε ότι θα πλήρωναν υψηλότερο τίμημα για τις εμπειρίες πελατών που εκτιμούν περισσότερο.

Καθώς οι πελάτες πλέον γνωρίζουν όλο και περισσότερο τις επιλογές επωνυμίας τους και τις σαφείς προτιμήσεις για τον συνδετικό κρίκο της αλληλεπίδρασης και το κανάλι αγοράς, οι επωνυμίες λιανικής πρέπει επίσης να υιοθετήσουν έναν καλό συνδυασμό διαδικτυακών στρατηγικών και στρατηγικών εντός του καταστήματος.

Πως οδηγεί το Άρωμα
την Ανθρώπινη Συμπεριφορά?

Αρώματα που προκαλούν θετικές αναμνήσεις διευκολύνουν τη λήψη αποφάσεων, βελτιώνοντας την εμπειρία των πελατών.

Η μυρωδιά είναι συχνά η πρώτη προειδοποίηση για την αίσθηση ασφάλειας ή κινδύνου. Οι μυρωδιές έχουν τη δύναμη να επηρεάσουν το υποσυνείδητο και κατ’επέκταση τη συμπεριφορά σας. Ευτυχώς, υπάρχει τρόπος να εκμεταλλευτείτε τη δύναμη της μυρωδιάς και να τη χρησιμοποιήσετε συνειδητά προς όφελός σας.

Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι οι περισσότεροι άνθρωποι υποτιμούν τη δύναμη του αρώματος. Τα αρώματα έχουν την ικανότητα να προκαλούν τόσο θετικές όσο και αρνητικές ψυχολογικές αντιδράσεις σε χιλιοστά του δευτερολέπτου.

Από εξελικτική άποψη, μια αρνητική μυρωδιά, όπως ένα νεκρό ζώο, μπορεί να προκαλέσει ένα στιγμιαίο αντανακλαστικό και να σε κάνει να το βάλεις στα πόδια.

Μια θετική μυρωδιά, όπως το άνναμα του τζακιού ή τα μπισκότα που ψήνονται, μπορεί να προκαλέσει την αίσθηση ασφάλειας και την επιθυμία να δημιουργήσετε φιλίες ενώ βρίσκεστε σε μια κατάσταση θαλπωρής.

Ποιες Μυρωδιές Ανασύρουν Μνήμες του Παρελθόντος;

Στο έργο του ‘’Αναζητώντας τον χαμένο χρόνο’’, ο Marcel Proust παρουσιάζει πώς η μυρωδιά  συνδέεται με τις εμπειρίες της πρώιμης ζωής του ανθρώπου, οι οποίες είναι αποθηκευμένες σε μνήμες συγκεκριμένων νευρικών δικτύων. Ο Proust περιγράφει έντονα το πώς οι ξεχασμένες παιδικές αναμνήσεις επαναφέρονται στη συνείδηση με την αρχική τους ένταση όταν ο πρωταγωνιστής στην ιστορία του βυθίζει ένα μπισκότο σε ένα φλιτζάνι τσάι.

Οι ερευνητές το αποκαλούν «φαινόμενο μνήμης Proustian». Οι παιδικές αναμνήσεις του ανθρώπου που συνδέονται με τη μυρωδιά παραμένουν μαζί του για όλη του τη ζωή. Πρόσφατα, ερευνητές στην Ιαπωνία διεξήγαν μια μελέτη προκειμένου να προσδιορίσουν πώς το άρωμα ενός προϊόντος προκαλεί προσωπικές συναισθηματικές αναμνήσεις και επηρεάζει την ελκυστικότητα ενός προϊόντος στους πιθανούς καταναλωτές.

Find Out More

Talk To Us