Πώς η αίσθηση της όσφρησης μπορεί να αλλάξει την αντίληψη της ποιότητας;

Από όλες τις αισθήσεις μας η όσφρηση είναι συχνά η πιο υποτιμημένη, παρόλο που έχει τεράστιο αντίκτυπο στο πώς βλέπουμε τον κόσμο γύρω μας. Η σωστή μυρωδιά μπορεί να μετατρέψει έναν κατά τα άλλα συνηθισμένο χώρο σε έναν που να θεωρείται πολυτελής και υψηλής αισθητικής. Ομοίως, οι λάθος οσμές μπορούν άμεσα να δημιουργήσουν μια κακή εντύπωση και να διώξουν τους πελάτες σας προτού καν να έχουν την ευκαιρία να δουν τα προϊόντα σας και να πραγματοποιήσουν μια αγορά. Η χρήση του αρωματισμού στον χώρο λιανικής είναι ένα σημαντικό εργαλείο που πολλές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν για να παραμείνουν ανταγωνιστικές σε έναν κόσμο όπου έρχονται συνεχώς αντιμέτωπες με τις διαδικτυακές πωλήσεις.

Πώς χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις τον αρωματισμο για να αυξήσουν τις πωλήσεις;

Η αίσθηση της όσφρησης συνδέεται άμεσα με τη μνήμη και το συναίσθημα. Όταν εισπνέουμε ένα άρωμα, εισέρχεται στο οσφρητικό μας σύστημα. Αυτό είναι συνδεδεμένο παράλληλα με την αμυγδαλή και τον ιππόκαμπο του εγκεφάλου μας που βοηθούν την σύνδεση πρόσφατων αναμνήσεων με παλιές αναμνήσεις.

Για τον λόγο αυτό οι μυρωδιές από την παιδική μας ηλικία μπορούν να προκαλέσουν έντονα συναισθήματα ακόμη και δεκαετίες μετά την τελευταία φορά που τα νιώσαμε. Το αρωματικό μάρκετινγκ χρησιμοποιείται εδώ και καιρό για να αξιοποιήσει αυτά τα συναισθήματα και για αυτό και πολλοί μεσίτες προτείνουν να γεμίσετε το σπίτι σας με ζεστά και φιλόξενα αρώματα πριν υποδεχτείτε κόσμο. Είναι ένας εύκολος και αποτελεσματικός τρόπος για να δημιουργήσετε ένα αίσθημα καλωσορίσματος και άνεσης σε έναν πιθανό αγοραστή καθώς τον κάνει να θυμάται ασυναίσθητα το σπίτι της παιδικής του ηλικίας.

Το άρωμα είναι διαδεδομένο σε πολλούς τομείς, όπως ξενοδοχεία, επιχειρήσεις λιανικής, εγκαταστάσεις υγειονομικής περίθαλψης ακόμη και αεροπορικές εταιρείες. Καθώς οι πελάτες τους εισπνέουν αυτά τα αρώματα, δημιουργείται  ένας λεπτός σύνδεσμος με το brand τους αξιοποιώντας τη μυρωδιά στο πρώτο στάδιο. Από τη στιγμή εκείνη και μετά οι αγοραστές πάντοτε θα συνδέουν ορισμένα συναισθήματα με αυτές τις εταιρείες, ενισχύοντας την αντίληψη του brand, δημιουργώντας παράλληλα οικειότητα και πίστη. Το μόνο που χρειάζεστε για όλα αυτά είναι να διαλέξετε τό σωστό άρωμα.

Πώς μπορεί ο επαγγελματικός αρωματισμός να βοηθήσει την επιχείρησή μου;

Σκεφτείτε όλη την προσπάθεια που καταβάλατε για να διασφαλίσετε ότι οι καλεσμένοι σας έχουν θετική εμπειρία στην επιχείρηση ή τον εκθεσιακό σας χώρο. Έχετε δημιουργήσει εντυπωσιακές οθόνες που τους παρασύρουν να αλληλοεπιδρούν με τα προϊόντα σας και να κάνουν αγορές. Έχετε επιλέξει μουσική που τους κρατά σε εγρήγορση και τους τραβά. Ίσως ακόμη να προσφέρετε και αναψυκτικά ή ποτά για να τους ενθαρρύνετε να περνούν περισσότερο χρόνο εξερευνώντας ότι έχετε να προσφέρετε.

Ένα βασικό κομμάτι που ξεχνούν πολλές επιχειρήσεις είναι το άρωμα. Η χρήση αρωματισμού μπορεί να αυξήσει τις αγορές έως και 60%, με τον μέσο πελάτη να ξοδεύει από 3% έως 23% περισσότερο από ό, τι θα είχε κάνει διαφορετικά. Ομοίως, μελέτες έχουν δείξει ότι πολλοί πελάτες παραμένουν σε έναν αρωματισμένο χώρο για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από ότι αντιλαμβανονται. Με απλά λόγια, επιλέγοντας το σωστό άρωμα για την επιχείρησή σας μπορεί να έχετε άμεσο αντίκτυπο στα καθαρά σας κέρδη. Όχι μόνο έχετε περισσότερες πιθανότητες να αυξήσετε τις πωλήσεις σας στη στιγμή, αλλά καλλιεργείτε μια πλούσια εμπειρία που θα κάνει τους πελάτες σας να επιστρέφουν για περισσότερα.

Τι είδους μυρωδιές κάνουν τους ανθρώπους να αγοράζουν περισσότερα;

Έχουν γίνει πολλές έρευνες για το πώς το άρωμα μπορεί να αλλάξει τα συναισθήματά και τη συμπεριφορά σας. Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι τα ζεστά αρώματα, όπως το κεχριμπάρι και η βανίλια, όχι μόνο επηρεάζουν τους πελάτες να παραμείνουν περισσότερο, αλλά μπορούν να κάνουν τα προϊόντα να σας φαίνονται πιο ακριβά και υψηλής ποιότητας. Όταν χρησιμοποιούν επαγγελματικό άρωμα, οι πελάτες είναι πρόθυμοι να πληρώσουν 10% έως 15% περισσότερο για ένα προϊόν από ό, τι θα έκαναν σε ένα κατάστημα χωρίς άρωμα. Όχι μόνο αυτό, αλλά επειδή οι ζεστές μυρωδιές δημιουργούν μια τόσο έντονη αίσθηση θαλπωρής, μπορούν να αλλάξουν την αντίληψή για το πόσο γεμάτο μπορεί να φαίνεται ένα κατάστημα. Εάν οι πελάτες αισθάνονται  να ανταγωνίζονται για χώρο έναντι άλλων, θα προσπαθήσουν να αντισταθμίσουν αυτό το συναίσθημα αγοράζοντας πολυτελή προϊόντα που θα τους δώσουν μια αίσθηση υπέροχης. Αυτή είναι μια δυναμική τακτική που κάθε επιχείρηση μπορεί να εφαρμόσει για να έχει άμεση επιρροή στη συμπεριφορά των πελατών της.

 

Υπάρχουν τόσα πολλά πλεονεκτήματα στην ανάπτυξη ενός προσαρμοσμένου προγράμματος αρωματικού μάρκετινγκ για την επιχείρησή σας. Προσθέτει μια ακόμη πτυχή στη συνολική εμπειρία αγορών (total customer experience) που έχει απήχηση στους πελάτες σας σε βαθύ συναισθηματικό επίπεδο. Είναι ένα όφελος που θα δυσκολευτείτε να βρείτε με οποιαδήποτε άλλη τακτική πωλήσεων.

Ο αρωματισμός θα αναβαθμίσει τον χώρο των καταστημάτων σας κάνοντας τα να φαίνονται ποιο πλούσια,  περνώντας το μήνυμα που θα βοηθήσει την ενίσχυση της επωνυμίας σας ως brand που σχετίζεται με την ποιότητα.

Οι πελάτες θα μπουν στον πειρασμό να παραμείνουν και να ξοδέψουν περισσότερο, καθώς θα παγιώσετε την εταιρεία σας στο μυαλό τους,  κάτι που θα επιδράσει στη μακροχρόνια μνήμη τους. Όλα αυτά συντελούν σε υψηλότερες πωλήσεις και συνεχιζόμενες αγορές για τα επόμενα χρόνια.

Find out how we can help your brand…

With customers now increasingly aware of their brand choices, hotel brands must also adopt a good mix of in-house strategies.

Discover how we can help you to create emotional connection through scents that can make a big impact on your business and your brand.

Επικοινωνήστε μαζί μας